Wednesday 9 November 2011

APA ITU FOREX?

Apa itu FOREX? Satu persoalan yang perlu anda ketahui sebelum melibatkan diri didalam bidang ini.Yelah,sama seperti memandu kereta,anda mestilah tahu sedikit sebanyak mengenai kereta anda kan?Takkanlah nak terus masukkan kunci dan terus memandu?Familiarization itu penting,kan?

Apa itu FOREX?
Ssecara ringkasnya, ia adalah perdagangan  mata wang.Ia adalah satu perdagangan yang bernilai berbilion dollar US(kalau dalam RM??bayangkanlah)dalam sehari.Semua matawang di dalam dunia ini diperdagangkan di dalam FOREX.

Bila Boleh berdagang (trade)?
Setiap hari 24/7 start dari pagi Isnin (6 pagi waktu Malaysia hinggalah hari Sabtu (4 pagi waktu Malaysia).Saya rujukkan ke waktu malaysia agar anda senang nak faham.Bagaimana pula hujung minggu?Jawapannya,hujung minggu adalah waktu untuk berehat.(trade melibatkan instituisi kewangan,takkan diaorang nak keje ujung minggu kan?

Siapa boleh trade?
Siapa saja asalkan anda ada pengetahuan dan berani ambil risiko.

Di mana kita hendak trade?perlu ke bank ke?
Tak perlu sebab FOREX hanya memerlukan kita ber online jer.yang penting ada PC,dan sambungan internet.

bagaimana nak trade?Perlu upah orang ke?
FOREX bukannya sistem MLM atau affiliate di mana anda hanya tabur modal,goyang kaki dan tunggu hasil (selalunya tak dapat pun kan?macam N....DZ tu.Setiap kerja memerlukan usaha dan FOREX adalah usaha anda.Di dalam blog ini akan saya huraikan bagaimana ye.Tunggu di post saya yang akan datang.

Itulah sedikit sebanyak pengenalan saya mengenai FOREX.Kalo ada kurang,nanti saya akan tambah dan huraikan lagi di sepanjang blog ini.Sehingga kita berjumpa lagi!!




2 comments:

  1. Forex adalah bisnis yang menguntungkan karena bisnis ini sekarang bisa dilakukan dimanapun tanpa ada batasan negara asalkan terhubung dengan internet. sekarang ini saya menggunakan broker online yaitu broker octafx yang memberikan saya bonus deposit 50% serta kondisi ECN trading tanpa ada komisi

    ReplyDelete
  2. Halo Tuan Kamarul.
    Selamat pagi.
    Perkenalkan saya Nando, Bisnes Development dari ForexMart.
    Sebelumnya saya sudah visit blog Tuan dan nak mengajak kerjasama.
    Adakah Tuan membuka kesempatan kerjasama?

    Terima kasih

    Regards,
    Nando
    Business Development
    ForexMart
    nando@forexmart.com
    Skype: nando.forexmart
    facebook: Nando ForexMart

    ReplyDelete