Thursday 12 January 2012

SAYA BERMINAT, TAPI DI MANA NAK BELAJAR FOREX?

Saya berminat, tapi di man nak belajar Forex? Satu persoalan yang dahulunya menghantui diri saya. Bila googlekn je, ada banyak pilihan untuk kita pilih. Nak yang berbayar, ataupun yang free (kebanyakan kita nak yang free,hehe).

jadi, di sini saya nak kongsi di man tempat (web) yang kita boleh belajar forex dengan percuma. Setakat ni, semua page yang saya jumpa adalah dalam Bahasa Inggeris. Jadinya kenelah kita tuar sleng belacan kita jadi sleng keju kejap. Tapi oklah tu, sambil belajar, sambil tu kita dapat improve kita punya penguasaan dalam Bahasa Inggeris.

Back to our topic (ewah), senarai di bawah adalah antara page / web yang menawarkan pembelajaran mengenai forex.Mari kita lihat sama-sama;

1. http://www.informedtrades.com .- best website ni, mamat saleh tu namanya David Waring. Yang bestnya, dia ajar kita melalui video tutorial. Notes pun ade. tambah lak ada Forum lagi untuk kita bertukar-tukar pendapat.laman web ni dalam bahasa Inggeris ye.

2.http://www.babypips.com .- sama konsep macam web di atas.Beza dengan yang di atas, web ni treat kita macam kita start belajar dari sekolah rendah lagi. Bagus untuk seseorang yang zero knowledge pasal Forex ni.

3. http://www.investopedia.com . - saya gunakan web ni sebagai dictionary. Sebab dalam bidanag ni, ada term term yang kadangkala memerlukan pemahaman yang bagus. Jadinya, page ini saya jadikan sebagai rujukan.

Nah, sudah tersenarai antara web / page yang menawarkan pembelajaran Forex secara percuma. Terpulanglah pada anda nak pilih yang mana satu. Ataupun kalau anda minat untuk belajar di tempat yang memerlukan pembayaran, just googlekn je. Pilihan di tangan anda.

Jumpa lagi!!

1 comment:

  1. Untuk belajar forex memang sekarang banyak tempat dan wadahnya untuk belajar forex. saya sendiri belajar secara otodidak dengan menggunakan forum sebagai sarana belajar dimana disana tersebar berbagai cara efektif teknik trading. saya sekarang baru ingin mencoba menerapkan sistem trading yang optimal di broker octafx sehingga hasil trading yang sekarang saya punya bisa lebih maksimal

    ReplyDelete